Με αφορμή την αντιπαιδαγωγική Υπουργική Απόφαση Φ. 12 /518/61284/Γ1/27-05-2011 του ΥΠΔΒΜΘ στην οποία αναφέρεται, ότι από το σχολικό έτος 2011-2012 η 2η ξένη γλώσσα, η οποία θα διδάσκεται στις Ε & Στ τάξεις των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων θα είναι μόνο μία σε κάθε σχολική μονάδα την οποία θα επιλέξει η πλειοψηφία των γονέων και κηδεμόνων με δήλωσή της, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
Οι μαθητές της φετινής Ε τάξης εξαναγκάζονται από την επόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 να παρακολουθήσουν άλλη 2η ξένη γλώσσα από αυτήν που επέλεξαν και διδάχθηκαν μία ολόκληρη σχολική χρονιά.
Δημιουργούνται πολυπληθείς τμήματα με αποτέλεσμα, η εκμάθηση και διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας να μην είναι αποτελεσματική.
Η εξέλιξη αυτή έχει ως στόχο την δημιουργία «γαλλόφωνων» και «γερμανόφωνων» σχολείων και για παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.
Το ΥΠΔΒΜΘ συνεχίζει να μας εκπλήσσει αρνητικά με το να κάνει το ίδιο και στην δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με καινούρια εγκύκλιο που εστάλη, σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα, η οποία επιλέγεται μεταξύ της Γαλλικής ή της Γερμανικής ή της Ιταλικής ή της Ισπανικής.
2. Για την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο.
3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οργανική θέση ή οργανική θέση έχουν δύο (2) ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ34, ΠΕ40) θα επιλεγεί η ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών του Γυμνασίου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ο Διευθυντής του Γυμνασίου γνωστοποιεί στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη δεύτερη ξένη γλώσσα που θα διδάσκεται στο σχολείο.
Στην σχολική χρονιά που έρχεται επομένως τα παιδιά θα αναγκαστούν να μη διδάσκονται τη γλώσσα της επιλογής μέσα από το Δημόσιο Σχολείο και θα οδηγηθούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η ξενόγλωσση παιδεία στο ελληνικό δημόσιο σχολείο ισοπεδώνεται ενώ μέχρι πρωτινός μιλούσαμε ακόμα και για σύνδεση του θεσμού του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ). Θα μπορούσαν να φεύγουν τα παιδιά με ένα πτυχίο ξένης γλώσσας μέσα από το σχολείο.Τώρα οι μαθητές δεν θα έχουν πραγματικά το ίδιο υπόβαθρο ακόμη κι αν βρίσκονται φαινομενικά στην ίδια σχολική τάξη. Αυτό που γίνεται τώρα τους βολεύει γιατί είναι φθηνό αλλά εις βάρος της ποιοτικής εκπαίδευσης των παιδιών μας. Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα επιλογής, έχουμε πάψει να μιλάμε δημοκρατικές διαδικασίες.Ποιες είναι πλέον οι επιλογές των παιδιών μας;
Στο δημοτικό:
Η αξιολόγηση των μαθητών της Στ΄ τάξης που είχαν διδαχθεί στην Ε΄ τάξη το σχολικό έτος 2010-2011 2η ξένη γλώσσα διαφορετική από αυτήν που θα επιλεγεί, μπορούν εφόσον το δηλώσουν οι γονείς και κηδεμόνες τους, να μην αξιολογηθούν, αλλά υποχρεωτικά θα παρακολουθούν τη διδασκαλία του μαθήματος.
Στο γυμνάσιο:
• ή να ισχύσει το Π.Δ. 188/1982 (απαλλαγή μαθητών από την ξένη γλώσσα)
• ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που θα διδάσκεται η ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής.
Ένα Υπουργείο Παιδείας που έχει ως σύνθημά του «Πρώτα ο Μαθητής»…
Kαραχρήστου Χρύσα ΠΕ07
(kozanimedia.gr)
Τελικά… «Πρώτα ο μαθητής» ή «Πρώτα το Ευρώ»;







