
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει αναλάβει τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα και την Τράπεζα της Ελλάδος για τη διαμόρφωση ενός κοινά αποδεκτού πλαισίου, που θα συμβάλλει στην άμβλυνση του φαινομένου της υπερχρέωσης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα πρέπει να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ δανειστών και δανειζόμενων, το οποίο θα προάγει τη διαδικασία εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών.
Για το λόγο αυτό, το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδας επιδιώκει να «θεσπίσει» έναν κοινό τραπεζικό κώδικα που θα διέπει τη ρύθμιση των δανείων. Συγκεκριμένα, θα επιδιωχθεί να «τυποποιηθεί» για όλες τις τράπεζες η διαδικασία αξιολόγησης του δανειολήπτη, να εισαχθεί μια ενιαία λίστα εργαλείων αναδιάρθρωσης, ενώ την ίδια στιγμή θα παράσχονται δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες προς τους δανειολήπτες, μέσω των φορέων υποστήριξής τους, όπως για παράδειγμα οι καταναλωτικές οργανώσεις, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ.ο.κ.
Όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, η διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου επίλυσης των διαφορών μεταξύ πιστωτών και δανειζόμενων θεωρείται επιβεβλημένη, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τη δημιουργία μιας άλλης κουλτούρας στα πιστωτικά δρώμενα της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση για τα ενήμερα και τα ενυπόθηκα δάνεια, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο, θα πρέπει να γίνει νόμος του κράτους έως τα τέλη Ιουνίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr