VIDEO:LIVE-AVLES.TV

Αμφίβολος ο σχεδιασμός για απελευθέρωση των υπεραστικών μεταφορών και της υπόστασης των ΚΤΕΛ(του Μιχάλη Αγραφιώτη)



Ίσως αποτελέσει το νομοσχέδιο που θα οδηγήσει στη διάλυση των δημόσιων υπεραστικών μεταφορών και θα φέρει περιοχές, όπως η Δυτική Μακεδονία σε προτετελεσμένη κατάσταση δημιουργώντας σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, ειδικά σε ομάδες πληθυσμού που κατοικούν σε κωμοπόλεις, χωριά και απομακρυσμένες κοινότητες.  
Ένα νομοσχέδιο που διαμόρφωσε ο Κωστής Χατζηδάκης και θα κληθούν να κατεβάσουν στη Βουλή ο σημερινός Υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοίδης και ο Υφυπουργός, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Το νομοσχέδιο «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών» πρωτοπαρουσιάστηκε τον περασμένο Απρίλιο.
Σε αυτό προβλέπεται διαχωρισμός των γραμμών των ΚΤΕΛ σε κερδοφόρες και άγονες, αλλά και η κατάτμησή τους σε τρεις κατηγορίες, κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, κάποιες γραμμές θα είναι επιδοτούμενες, άλλες θα συνοδεύονται με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και άλλες θα είναι πλήρως απελευθερωμένες (συνδέσεις μεταξύ αστικών κέντρων και συνδέσεις αστικών κέντρων με συγκοινωνιακούς κόμβους).
Όπως φαίνεται από τον σχεδιασμό, τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι ιδιαίτερα οξυμένα σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση. Όσοι γνωρίζουν θεωρούν ότι θα παρακμάσουν οι συγκοινωνίες που δεν θα είναι κερδοφόρες, θα μειωθούν τα δρομολόγια και ουσιαστικά θα ευνοηθούν οι επιχειρηματίες που θα αναλάβουν τις μεταφορές στις μεγάλες πόλεις και το κοινό των μεγάλων πόλεων.
Ειδικά, για την περιοχή μας προβλέπεται περιοχές χωρίς μεγάλο όγκο επιβατικού κοινού να χάσουν τα δρομολόγια τους, αφού η πλειοψηφία των κωμοπόλεων και των χωριών που εξυπηρετούνται με το ΚΤΕΛ δεν θα καλύπτουν τα έξοδα, ούτε με την επιδότηση που θα προβλέπεται να δίδεται. Περιοχές όπως το Βόιο και η Εορδαία θα έχουν σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές.
Εάν περάσει το νομοσχεδίο θα ενισχυθεί περαιτέρω η πληθυσμιακή συρρίκνωση περιοχών που ήδη έχουν χτυπηθεί ανεπανόρθωτα από την αστυφιλία, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η μεταφορά μαθητών θα καταστεί αδύνατη. Από την άλλη είναι βέβαιο ότι θα παρακμάσει η δραστηριότητα των σημερινών ΚΤΕΛ, αφού ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος για τα κερδοφόρα δρομολόγια και κανείς δεν θα θέλει να καλύψει τα ζημιογόνα.
Ουσιαστικά, με αυτό το νομοσχέδιο, αντί να απελευθερωθούν τα δρομολόγια το 2019, η κυβέρνηση προχωρά λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων γρηγορότερα σε ένα μέτρο που τα αποτελέσματα για την περιοχή θα είναι αρνητικά. Δεν χωρά αμφιβολία ότι το θέμα είναι σοβαρότατο και το πολιτικό προσωπικό μαζί με την αυτοδιοίκηση πρέπει να το χειριστούν με ιδιαίτερη λεπτότητα.
Live-Avlesinfo.blogspot.com

http://4.bp.blogspot.com/-J95PRO6MFfc/TmYlQkY9Y9I/AAAAAAAAH24/IdH5F_-2CqQ/s1600/hhhhhh33.pnghttp://2.bp.blogspot.com/-K6_b-dZYA84/TmYlf8xClNI/AAAAAAAAH3I/BA2nUQ2l2-M/s1600/icon_media.gifhttp://1.bp.blogspot.com/-f23u5S6_638/TmYlZqJe4pI/AAAAAAAAH3A/55-Jy5L3BG0/s200/icon_economy.gifhttp://1.bp.blogspot.com/-70EBwKL7F3o/TmYllv3y3dI/AAAAAAAAH3Q/Wgf4n4OXzHc/s200/icon_reportage.gifhttp://2.bp.blogspot.com/-dP29VokSRz4/TmYlrL_tzEI/AAAAAAAAH3Y/C6NpHT8zzbI/s200/sss.gif


back to top