VIDEO:LIVE-AVLES.TV

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στην αρχή του 21ου αιώνα βιώνουμε μια εποχή που προσδιορίζεται και χαρακτηρίζεται όχι μόνο από την κυριαρχία των Μ.Μ.Ε , παγκοσμιοποίηση της πληροφορίας ,την κακή διαχείριση της γης ,την οικονομική κρίση , τα κοινωνικά προβλήματα αλλά και από την εισβολή της βίας , της επιθετικότητας ,της αλόγιστης χρήσης βλαβερών ουσιών ,του AIDS, της έλλειψης πολιτισμικής δράσης και πολλών άλλων φαινομένων επικίνδυνων για τη νεολαία .
Ειδικοί επιστήμονες και διεθνείς Οργανισμοί έχουν επισημάνει την ανάγκη για συστηματική στήριξη των ανθρώπων με την προώθηση νέων μεθόδων προγραμμάτων και γνώσεων σε θέματα που επηρεάζουν την κοινωνική, σωματική και ψυχική υγεία και ευεξία.
Ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών , ώστε ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά .
Σε μια προσπάθεια αναβάθμισης του σχολείου , ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας , η εισαγωγή των ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Περιβαλλοντική Εκπαίδευση , Αγωγή Υγείας , Πολιτιστικά θέματα ) στο συνολικό τους εκπ/κό πρόγραμμα αποτελεί μια αναγκαιότητα και μια μεταρρυθμιστική πράξη.
Οι Σχολικές Δραστηριότητες δίνουν μια δύναμη στους μαθητές για την απόκτηση δεξιοτήτων και παίζουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού , στην εξέλιξη του ανθρώπου την προσαρμογή, την ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον , την αυτοσυντήρηση των ατόμων , τη διαμόρφωση θετικών στάσεων εφοδιάζοντάς τους με περισσότερες δυνατότητες για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Συνεχίζουμε για μια ακόμη χρονιά την προσπάθεια για ποιοτικότερη και αναβαθμισμένη εκπ/ση γύρω από τα κρίσιμα, επίκαιρα, τοπικά και παγκόσμια ζητήματα περιβάλλοντος αλλά και θέματα Αγωγής Υγείας και πολιτισμού, εκφράζοντας τη χαρά και την ικανοποίησή μου για όσα έχουν μέχρι τώρα επιτευχθεί.
Τα τελευταία χρόνια και είναι γενικά αποδεκτό αυτό, καταβάλλεται προσπάθεια με την καθοδήγηση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της Δ/νσης Σπουδών και απ΄ όλες τις περιφερειακές υπηρεσίες, της Εκπ/σης για αναβάθμιση της σχολικής δράσης και ζωής προκειμένου το σχολείο να γίνει ελκυστικό, δημιουργικό, σύγχρονο, ανοιχτό στην κοινωνία, εργαστήρι παραγωγής πολιτισμού.
H Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, η Αγωγή Υγείας και η Πολιτιστική Αγωγή είναι παιδαγωγικές πολυεπιστημονικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις που προσδιορίζουν τις βασικές κατευθύνσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος και θεμελιώνουν την αναγέννηση του σχολείου.
Αυτά είναι μεθοδολογικές εκπαιδευτικές διαδικασίες στις οποίες η διάρκεια, ο χρόνος και τα όρια δεν είναι αυστηρά καθορισμένα, εφαρμόζονται απ’ όλους τους εκπαιδευτικούς με την προϋπόθεση ότι θα τους παρέχεται σωστή, έγκυρη και υπεύθυνη ενημέρωση. Οι Σχολικές Δραστηριότητες έχουν καταλάβει σημαντική θέση στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών τους και αποτελούν μια ολοκληρωμένη πρόταση Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η εφαρμογή των Σχολικών Δραστηριοτήτων έχει στόχο το σχολείο να συμβάλλει πραγματικά μέσα από την ενεργητική και βιωματική μάθηση στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών με σκοπό την ενίσχυση της υπευθυνότητας, της αυτοπεποίθησης, της προσωπικότητας και της ικανότητας του μαθητή για την υιοθέτηση των θετικών τρόπων και στάσεων ζωής για ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των πολιτών για εξασφάλιση οικολογικής αειφορίας, πολιτιστικής συνέχειας και κοινωνικής δικαιοσύνης.
Σε ότι αφορά την επεξεργασία των θεμάτων υπενθυμίζουμε τις βασικές αρχές που εφαρμόζονται στα προγράμματα των Σχολικών Δραστηριοτήτων - η διεπιστημονική θεώρηση, η βιωματική προσέγγιση, η ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στον πολιτισμό, η ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου και η καλλιέργεια κριτικής σκέψης.
Στο σημερινό σχολείο και στα πλαίσια των Σχολικών Δραστηριοτήτων πέρα από τα όποια προβλήματα που είναι υπαρκτά και αναμφισβήτητα, πιστεύω ότι δίνεται μια καλή ευκαιρία για να υπάρξει μια νέα ώθηση στην υλοποίηση περισσότερων και ποιοτικότερων πραγμάτων με τελικό στόχο τη δημιουργία ευαισθητοποιημένων αυριανών πολιτών που θα αναπτύξουν μια θετική, μια διαφορετική αντίληψη και ευθύνη απέναντι στη ζωή, στην υγεία, στο περιβάλλον και στον πολιτισμό.
Αν μου πεις κάτι θα το θυμάμαι ως το βράδυ. Αν μου το δείξεις θα το θυμάμαι μια βδομάδα. Αν με αφήσεις να το κάνω θα το θυμάμαι μια ζωή.

ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Δ/ΝΣΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ….
Live-Avlesinfo.blogspot.com

http://4.bp.blogspot.com/-J95PRO6MFfc/TmYlQkY9Y9I/AAAAAAAAH24/IdH5F_-2CqQ/s1600/hhhhhh33.pnghttp://2.bp.blogspot.com/-K6_b-dZYA84/TmYlf8xClNI/AAAAAAAAH3I/BA2nUQ2l2-M/s1600/icon_media.gifhttp://1.bp.blogspot.com/-f23u5S6_638/TmYlZqJe4pI/AAAAAAAAH3A/55-Jy5L3BG0/s200/icon_economy.gifhttp://1.bp.blogspot.com/-70EBwKL7F3o/TmYllv3y3dI/AAAAAAAAH3Q/Wgf4n4OXzHc/s200/icon_reportage.gifhttp://2.bp.blogspot.com/-dP29VokSRz4/TmYlrL_tzEI/AAAAAAAAH3Y/C6NpHT8zzbI/s200/sss.gif


back to top