Λίγη περισσότερη υπομονή ψυχραιμία, χρόνος και η απόφαση: αυτά είναι τα συστατικά που χρειάζεται ένας οδηγός προκειμένου να μειώσει στο μισό περίπου τη δαπάνη λόγω καταβολής τελών διοδίων στο ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα και το αντίστροφο.
Τα υψηλά -έως δυσβάσταχτα- τέλη των διοδίων (σύνολο 20,80 ευρώ Αθήνα - Θεσσαλονίκη) οδηγούν ολοένα και περισσότερους κατόχους Ι.Χ. και επαγγελματικών στους παρακαμπτήριους των σταθμών διοδίων.
Το ταξίδι Θεσσαλονίκη - Αθήνα είναι κλασική περίπτωση υπέρογκης δαπάνης όσον αφορά τα τέλη διοδίων. Ξεκινώντας από Θεσσαλονίκη και εως ότου φτάσει στην πρωτεύουσα ο οδηγός θα σταματήσει 9 φορές σε σταθμούς διοδίων -καθυστερώντας έτσι σημαντικά, συναντώντας και ουρές οχημάτων- καταβάλλοντας 20,80 ευρώ συνολικά!
Αντίθετα, αν επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές και χωρίς αισθητή επιβάρυνση στην κατανάλωση καυσίμου (αφού οι ταχύτητες μειώνονται στις επαρχιακές οδούς), τότε γλιτώνει 9,20 ευρώ.
Ως αυτόπτες μάρτυρες, ακολουθήσαμε έναν τακτικό... επισκέπτη των παρακαμπτηρίων.
Πριν φτάσουμε στα Μάλγαρα, βγήκαμε στην έξοδο προς Χαλάστρα. Στις 3 πρώτες διασταυρώσεις στρίψαμε αριστερά. Μπήκαμε στο χωριό, αναζητήσαμε και βρήκαμε την πινακίδα για τα Νέα Μάλγαρα - άγνωστοι «πειράζουν» κατά καιρούς την πινακίδα, με αποτέλεσμα τα δύο χωριά, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα, να θυμίζουν... πανηγύρι διερχόμενων τετράτροχων. Εκεί κατευθυνθήκαμε αριστερά για Μάλγαρα και συνεχίσαμε ώς τα Κύμινα. Στην επόμενη διασταύρωση στρίψαμε δεξιά και αμέσως αριστερά. Ακολουθεί η έξοδος για την εθνική οδό.
Τα επόμενα και πιο τσουχτερά τέλη διοδίων (3,10 ευρώ) μας περιμένουν στη Λεπτοκαρυά. Ακολουθούμε την έξοδο προς Λιτόχωρο και ακολουθούν τις πινακίδες για τη Σκοτίνα. Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει διασταύρωση, στην οποία ναι μεν στρίβουμε αριστερά, αλλά προσέχουμε να μην πάρουμε τον δρόμο για την παραλία. Αμέσως μετά την πρώτη αριστερή στροφή, στρίβουμε δεξιά και συνεχίζουμε προς Σκοτίνα. Στα δύο ΣΤΟΠ σήματα που θα σταματήσουμε, θα συνεχίσουμε όλο ευθεία, έως ότου συναντήσουμε πινακίδες για Λάρισα, Αθήνα. Εδώ υπάρχει υπόγεια διάβαση, όπου επιχειρούμε μια κίνηση τύπου αναστροφής (όχι πλήρη) προς τα δεξιά για να βγούμε ξανά στο ρεύμα για Αθήνα.
Τα διόδια του Πυργετού και του Ευαγγελισμού είναι απλές περιπτώσεις. Από τις εξόδους για Πυργετό και Ευαγγελισμό, αντίστοιχα, ακολουθούμε παράλληλα σχεδόν με την εθνική οδό τους παράδρομους, που εδώ ευτυχώς υπάρχουν. Στην πρώτη περίπτωση ο οδηγός θα βγει στη Ραψάνη ακριβώς μετά τα διόδια και στη δεύτερη θα ακολουθήσει μια μεγάλη ευθεία ώς τα 4 φανάρια της Λάρισας και από κει στην εθνική οδό.
1 Από Αθήνα βγαίνουμε στην έξοδο των Μαλγάρων ακολουθούμε τον δρόμο για τα Κύμινα και μετά τον δρόμο για Θεσσαλονίκη και Σίνδο. Μόλις περάσουμε τα δύο ΣΤΟΠ σήματα, θα βρούμε δύο φορές πινακίδες για Θεσσαλονίκη. Στην πρώτη ο δρόμος για Θεσσαλονίκη πάει δεξιά και στη δεύτερη αριστερά
2 Για τον Ευαγγελισμό, λίγο πριν φτάσουμε στα διόδια, βγαίνουμε στην έξοδο για Συκούριο ή στην έξοδο Λάρισα 1. Στον Πυργετό, ακριβώς πριν από τον σταθμό, στρίβουμε δεξιά κάτω, ακολουθώντας τον παράδρομο. Για τις δύο αυτές περιπτώσεις συνιστούμε ανεπιφύλακτα αναζήτηση βοήθειας σε σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, για παράδειγμα.
enet.gr